Projecten
Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s.
Inhoud | Planning | Financiën | |||
Ja | De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming. | Ja | De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming. | Ja | De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. |
Risico | Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn. | Risico | Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald. | Risico | Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden. |
Nee | De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming. | Nee | De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming. | Nee | De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. |
Tabel: PP.1.2.1 | |||
---|---|---|---|
Project | Elisabethlocatie | ||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 18.850 | 350 | 18.500 |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 20.084 | 3.233 | 16.851 |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | Ja | Ja | Ja |
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. Hogere kosten in voorbereiding | a. Gemeentelijke kosten tot minimum beperken | Verwijderen | |
2. Hogere inrichtingskosten | Duidelijke financiële kaders (taakstellend) | ||
3. Archeologische vondsten | Aanpassen ontwerp |
Toelichting:
Tabel: PP.1.2.2 | |||
---|---|---|---|
Project | Over de Laak | ||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 8.561 | 2.150 | 6.411 |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 1.856 | 756 | 1.100 |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | ja | ja | ja |
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1.Uitwerking ontwerp levert hogere uitvoeringskosten op. | Ontwerpen en haalbaarheid gelijk op laten lopen | ||
2. Invulling resterend gebied (mogelijke zonnevelden) levert vertraging | Afhankelijkheden inzichtelijk maken |
Toelichting:
Tabel: PP.1.2.3 | |||
---|---|---|---|
Project | De Hoef | ||
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 2.841 | 1.400 | 1.441 |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 2.841 | 1.400 | 1.441 |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | ja | ja | ja |
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. De overstijgende onderdelen van het plan (bijv collectief parkeren, groen, doorwaadbaarheid) worden niet gerealiseerd | Ontwikkelkader en voorbereidingsbesluit afgerond. In anterieure overeenkomsten worden overige afspraken opgenomen. | ||
2. Verlies interesse bij (toekomstige) eigenaren | Genoeg mogelijkheden en flexibiliteit bieden in ontwikkelkader, via gebiedspromotie interesse van markt behouden. | ||
3. Kostenverhaal nog niet definitief, niet alle bijdragen van derden komen tot stand (terwijl er wel al geïnvesteerd is) | Kostenverhaal conform experiment 7V gaan regelen (of regels omgevingsplan) , tot die tijd niet of beperkt investeren. |
Toelichting: In 2020 wordt het MER onderzoek afgerond en is gestart met de voorbereidende werkzaamheden van het eerste (deel-)bestemmingsplan. De verkoop van de eerste woningen in het Hoefkwartier is reeds gestart. De gemeente faciliteert hier de ontwikkelaars. De kosten die dit met zich meebrengt worden op de ontwikkelaars verhaald middels (anterieure) overeenkomsten.
Project | Omgevingswet | ||
---|---|---|---|
Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo | |
Totaal budget/krediet: | 3.258 | 3.258 | |
Realisatie | |||
Lasten/ Baten | 1.023 | 1.023 | |
Inhoud | Planning | Financiën | |
Stand van zaken cf besluitvorming? | |||
Kwantitatieve risico's | |||
Risicocategorie | |||
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. Gemeentebreed zaaksysteem is nog maar beperkt ingevoerd (dit is een basis voor het werken met Digitaal Stelsel Omgevingswet) | Bij de verdeling van de ICT middelen voorrang geven aan digitaal zaakgericht werken en in beeld brengen wat er vanuit de Omgevingswet precies nodig is in het zaakgericht werken. | ||
2. Landelijk Omgevingsloket (met alle koppelingen aan lokale systemen) is niet tijdig gereed VERVALLEN | Contact houden met het Rijk en VNG. Actie is aan hun. | Vervallen | |
3. Budget is onvoldoende om het DSO te realiseren VERVALLEN | Periodiek toetsen of uitgaven passen binnen eerder gemaakte afspraken. Inzet post onvoorzien en evt. aanvullende financiering. | Vervallen | |
2. De bedoelingen van de wet worden niet gehaald. | Organisatie en bestuur blijven informeren over de bedoeling en geest van de wet en we leren door doen in pilotprojecten, bij de serviceformules en in het participatietraject. | NIeuw | |
3. Een succesvolle implementatie is afhankelijk van voldoende capaciteit, zowel binnen eigen organisatie al bij aanleverende partijen. | We zullen zo vroeg mogelijk offertes opvragen bij verschillende leveranciers. | Nieuw |
Toelichting: